Maatschappelijke stage

Maatschappelijke stage (MaS) staat voor de inzet van jongeren in een maatschappelijke organisatie, als onderdeel van het lesprogramma op school. Leerlingen uit het voorgezet onderwijs (en soms ook beroepsonderwijs) maken op die manier kennis met vrijwilligerswerk en vrijwilligersorganisaties door zich actief in te zetten. Het belangrijkste doel van een MaS is dat jongeren leren wat het is om op vrijwillige basis een bijdrage te leveren aan de maatschappij. De kennismaking met vrijwilligerswerk staat voorop. Dit is het grote verschil met een beroepsstage waarin vaardigheden en werkhouding centraal staan.

Madjoe is op zoek naar jou!

Korfbalvereniging Madjoe biedt leerlingen de kans om kennis te maken met het vrijwilligerswerk en werkt daarom met maatschappelijke stages. Om doordeweeks te kunnen trainen en iedere zaterdag te kunnen korfballen, zijn er heel wat mensen achter de schermen nodig. Een trainer/coach ligt nog wel voor de hand. Maar wat te denken van zaalwacht, het draaien van een bardienst (16+), het meedenken in de activiteitencommissie of wat ‘groene’ werkzaamheden rondom ons veld? Allemaal gevarieerde werkzaamheden, op verschillende tijden en voor verschillende leerlingen beschikbaar.

Bij Madjoe is het leerzaam maar vooral ook heel leuk om stage te lopen. Op dit moment zijn er de volgende mogelijkheden:

• (jeugd)training verzorgen
  • coachen van een team
  • zaalwacht draaien
  • bardienst draaien (16+)
  • ‘groene’ werkzaamheden rondom het veld
  • kampleiding
  • activiteitencommissie
  • helpen bij het schoolkorfbaltoernooi
  • helpen bij de voorbereidingen van het toernooi in Zeist
  • wedstrijdverslagen maken

Bij alle taken/activiteiten geldt: Uren in overleg!

Zit er iets voor jou bij? Neem dan snel contact op. Uiteraard staan wij open voor eigen ideeën dus twijfel niet om deze ook aan ons voor te leggen.

Graag tot ziens bij Korfbalvereniging Madjoe!

Daniëlle Bouwman

Coördinator Maatschappelijke Stage