Over KV Madjoe

Het begon allemaal in de winter van 1961-1962. Naast het derde, nieuwe veld van Rijnsburgse Boys werd een veld in orde gebracht om er in de toekomst een korfbalvereniging te beginnen. De heer P.J. Mul kreeg de opdracht om mensen enthousiast te maken om te gaan korfballen. Normaal gesproken wordt er eerst een vereniging opgericht en daarna een veld gezocht. In Rijnsburg ging het echter andersom…

Inmiddels is kv Madjoe uitgegroeid tot een middelgrote, enthousiaste en bruisende korfbalvereniging met zo’n 350 actieve leden en vele enthousiaste vrijwilligers. Sportiviteit en gezelligheid zijn de pijlers van onze vereniging. Hierdoor is er voor iedereen meer dan genoeg plezier te vinden.

Voor alle leeftijden!

KV Madjoe heeft leden in alle leeftijdscategorieën. Iedereen kan op zijn of haar niveau genieten van het plezier in de korfbalsport.

• Kangoeroes (4-6 jaar)

De kangoeroes trainen om de week op zaterdagochtend. Zij beginnen spelenderwijs met korfbal. Dit houdt in dat zij spelletjes doen waarin de bal en de korf een rol spelen. Ze spelen nog geen competitie, maar doen af en toe mee aan een kangoeroefestijn.

Klik hier voor meer informatie over de kangoeroes

• Jeugd (7-17 jaar)

Vanaf zeven jaar speel je met je team korfbalwedstrijden tegen leeftijdsgenoten van andere korfbalclubs. De jeugd is verdeeld in teams van de F-jes tot en met de A-jeugd. Afhankelijk van leeftijd en niveau word je ingedeeld in een team. Je traint één of twee keer per week en speelt op zaterdag een wedstrijd.

• Senioren (>18 jaar)

In de senioren kun je zowel prestatiegericht als recreatief korfballen. Ook in de senioren word je ingedeeld op spelniveau. Afhankelijk van het team waarin je speelt zul je één of twee keer per week trainen. Hiernaast speel je nog één keer per week een wedstrijd.

• Recreanten

Bij de recreanten wordt een keer per week getraind. Plezier en gezelligheid is de voornaamste drijfveer van deze recreantengroep. Soms nemen ze deel aan een recreantentoernooi. De recreanten spelen verder geen wedstrijden.

• Niet-spelende leden

Ook kent kv Madjoe niet-spelende leden. Deze leden spelen niet meer, maar willen wel graag verbonden blijven aan de club.

KV Madjoe is meer
KV Madjoe bestaat uit meer dan alleen korfbal. Het aantal jeugdleden van KV Madjoe is groot en de (jeugd)activiteitencommissie doet er dan ook alles aan om voor deze jeugdgroep - en overige leden - een goede combinatie van sport, spel en plezier neer te zetten. Activiteiten als ons jaarlijks terugkerende kamp, de pietengym, het C-weekend, spelletjes, filmavonden, proeverijen en feestavonden worden zeer gewaardeerd door zowel de jeugd, de senioren als door de ouders van onze leden.

Met Hemelvaart doen wij als vereniging mee met het Hemelvaartstoernooi van RDZ in Zeist. We vertrekken deze ochtend vroeg met bussen richting Zeist, waar we de hele dag met veel teams deelnemen aan het gezellige en sportieve toernooi. Aan het einde van de dag keren we, vaak met veel bekers, weer terug naar Rijnsburg.

Met Pinksteren vindt het jaarlijkse Madjoekamp plaats. Heel veel jeugdleden bivakkeren dan een lang weekend in de bossen van Leusden. Onder leiding van de kampcommissie, aangevuld met senioren, geniet de jeugd van de bekende bosspelen, korfbalspellen, heel veel lol en uiteraard de bonte avond.

KV Madjoe binnen Rijnsburg
Ook binnen Rijnsburg is kv Madjoe een bekend gezicht. We ondersteunen al jaren de plaatselijke Oranje Vereniging bij hun activiteiten. Zo helpen wij bij het klaarzetten van de hekken en het verkopen van de munten tijdens de jaarlijkse feestweek.

Ook met winkeliersvereniging In de Hoftuin is er goed contact. Zo is onze vereniging altijd enorm actief tijdens de muntenactie van de winkeliersvereniging.

KV Madjoe organiseert ook ieder jaar het Schoolkorfbaltoernooi voor de leerlingen van groep 3-8 van de Rijnsburgse basisscholen. Na een introductietraining nemen de leerlingen van verschillende scholen het tijdens het toernooi tegen elkaar op. Ieder jaar is er weer een sportieve strijd om kampioen van Rijnsburg te worden. Dankzij onze vele vrijwilligers kunnen wij van dit toernooi ieder jaar opnieuw een mooi festijn maken.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!